Znění
1. Identifikační číslo
20
2. Kód
-
3. Pojmenování životní situace
Poplatek ze psů
4. Základní informace k životní situaci
Poplatku podléhají psi starší tří měsíců
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Poplatek ze psů platí držitel psa. Držitelem je pro účely tohoto poplatku osoba, která je přihlášená nebo má sídlo na území České republiky; poplatek ze psů platí poplatník městu příslušnému podle svého místa přihlášení nebo sídla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Poplatník je povinen oznámit správci poplatku písemně nebo ústně do protokolu do 15 dnů vznik své poplatkové povinnosti, tj. dovršení stáří psa tří měsíců nebo započetí držení psa staršího. Ve lhůtě 90 dnů je povinen ohlásit také zánik své poplatkové povinnosti (např. úhyn psa, ztrátu, darování nebo prodej).
Dojde-li ke změně údajů uvedených v ohlášení psa, je poplatník povinen tuto změnu oznámit do 90 dnů ode dne, kdy nastala.
Údaj rozhodný pro osvobození nebo úlevu od poplatku je poplatník povinen ohlásit ve lhůtě do 3 měsíců od skutečnosti zakládající nárok na osvobození nebo úlevu. Pokud tak neučiní, nárok na osvobození nebo úlevu zaniká.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Poplatek je splatný nejpozději do 30. dubna příslušného kalendářního roku, vznikne-li poplatková povinnost po termínu splatnosti, je poplatek splatný nejpozději do 15. dne měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém poplatková povinnost vznikla.
8. Na které instituci životní situaci řešit
MÚ Holešov, Masarykova 628, 769 17 HOLEŠOV
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
místní poplatky: Hana Kupková, dveře č. 212
tel.: 573 521 506
e-mail: hana.kupkova@holesov.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
• občanský průkaz
• očkovací průkaz psa nebo pas zvířete s vylepeným čárovým kódem čipu a vyznačeným datem jeho aplikace
• průkaz ZTP nebo ZTP/P
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
- oznámení vzniku poplatkové povinnosti [DOC 37 kB]
- oznámení poplatníka MP ze psů o držení průkazu ZTP nebo ZTP/P [DOCX, 25 kB]
- hlášení o ukončení poplatkové povinnosti [DOCX, 26 kB]
- oznámení o označení psa čipem [DOCX, 22 kB]
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- Sazba poplatku za kalendářní rok činí:
- za jednoho psa v rodinném domě nebo mimo rodinný
a bytový dům (např. na zahradě) v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 300 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele v rodinném domě nebo mimo rodinný a bytový dům (např. na zahradě) v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 500 Kč,
- za jednoho psa v bytovém domě v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 600 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele v bytovém domě v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 1500 Kč,
- za jednoho psa v místních částech Dobrotice, Količín,Tučapy, Žopy 150 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele v místních částech Dobrotice, Količín, Tučapy, Žopy 250 Kč,
- za jednoho psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let v rodinném domě nebo mimo rodinný a bytový dům (např. na zahradě) v k.ú. Holešov, ú. Všetuly 100 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele, kterým je osoba starší 65 let v rodinném domě nebo mimo rodinný a bytový dům (např. na zahradě) v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 150 Kč,
- za jednoho psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let v bytovém domě v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 200 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele, kterým je osoba starší 65 let v bytovém domě v k.ú. Holešov, k.ú. Všetuly 300 Kč,
- za jednoho psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let v místních částech Dobrotice, Količín, Tučapy, Žopy 100 Kč,
- za druhého a každého dalšího psa téhož držitele, kterým je osoba starší 65 let
v místních částech Dobrotice, Količín, Tučapy, Žopy 150 Kč.
- V případě trvání poplatkové povinnosti po dobu kratší než jeden rok se platí poplatek v poměrné výši, která odpovídá počtu i započatých kalendářních měsíců
- Po přihlášení psa je každému poplatníkovi přidělen variabilní symbol a každý rok jsou rozesílány e-maily, popřípadě složenky k úhradě poplatku s platebními údaji.
Poplatek lze uhradit v hotovosti na pokladně nebo platebním terminálu nebo také převodem z účtu.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Viz bod 6 a 7
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-